Vilka människor det finns

Jag satt och tittade på ett program av Djurpolisen i Houston som handlade om hundfäktning imorse medan jag åt frukost och jag måste bara uttrycka min ilska lite...

Hundfäktning är illegalt i stora delar av världen men det är rätt så vanligt i USA. Det är hundar som föds till att bli hundfäktare och de triggas till att vara agressiva ända från födseln.

Man stänger in två hundar på en liten plan med ett lågt trästaket och triggar hundarna att slåss tills den ena eller båda dör. Det finns folk i USA som driver hela verksamheter där de föder upp hundar till detta. Åskådarna slår vad med varandra om pengar om vilken hund som dör först.



I filmen nedan kommer djurpoliser till en gård där det pågår en verksamhet med illegal hundfäktning. Som man kan se så är alla hundar fastkedjade med stora tunga kedjor. Detta är för att deras nackar ska bli starkare så att de inte dör lika lätt ifall den andra hunden får ett stadigt tag runt nacken under fäktningen. För då blir det ju mer underhållning för åskådarna, vilket är vad handlarna vill.

Lägg märke till ärren, man ser dem väldigt tydligt på hunden på 1,34 minuter och att hunden på 1,42 minuter har förlorat ett ben. Klicka HÄR för att se hur det blir när folk är så här jävliga mot djur.



Det är äckligt vad folk gör för pengar altså!


Kommentarer
Postat av: XXX

Som jag alltid har sagt "människan är ond"!

2010-10-18 @ 12:15:23
Postat av: Therese

without a doubt :/

2010-10-18 @ 12:20:53
URL: http://tessflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0