Uppdatering på alla fronter

...även några onödiga :D

Som ni kanske har förstått (eller om ni undrar) varför jag inte bloggar så mycket längre, så är det dels för att jag ser mig om efter andra bloggmöjligheter eftersom jag dels vill byta bloggnamn, men även för att jag inte kan fixa bloggdesignen själv på blogg.se då jag inte fattar ett dugg av alla knäppa koder och grejer som man behöver ha koll på för att kunna jobba med blogg.se. Så jag vill byta bloggnamn och förmodligen även bloggsida. Det är ju mycket roligare att blogga om man inte är beroende av andra för att kunna göra det! :D



Det är massor att göra i skolan just nu, och kommer så vara fram till jul, minst. Vet inte riktigt hur det ser ut efter. I fredags var det konsthistorieprov som våran snabbsnabba lärare hade rättat klart igår. Fick ett fel på ena delen och MVG på den andra. Är MEGASTOLT! Till imorgon ska vi skriva en uppsats om Buddhismen på 1-2 sidor samt vara redo att redovisa ett projekt om normer i Människan Socialt och kullturellt. Se Annas snyggsnygga bild av mig, Filippa och Anna själv nedan!



Vi ska dessutom ha prov i litteraturhistoria nästa fredag och skriva ett repotage samt en essä innan jul, mer mera!



Idag var klassen på nationalmuséet i Stockholm och gick en guidad tur och fick se några av tavlorna som vi hade prov på i fredags. Det blev också julshopping! Eller, iaf så gick vi i affärer. Jag handlade en present till mamsen på Lagerhaus eftersom hon fyller år på söndag. Det blev denna fina burk som jag ska baka kakor till och lägga i.



Min mamma har nämligen regeln att hon säger när det är stopp på onyttigheterna och vilka dagar det är okej att äta. Men nu kan hon ju inte säga något eftersom det till och med står på burken att det är ok! Gott, praktiskt och kul med andra ord!



Mitt i alltihopp försöker jag hinna med julklappar, egentid, sova samt träna Hugo. Jag och Hugo ska i alla fall gå på en endagskurs på Brukshundsklubben på torsdag tillsammans med Anna och Phu. Kontaktövningar står på schemat! Jag oroar mig dock lite över detta då Hugo har lite koncentrationsproblem bland andra hundar... Hundkompisar är ju så mycket roligare än att lyssna på matte, tycker Hugo.



Som ni kanske vet så har jag levt men en dator utan ljud på i ett år nu men i helgen lämnades den äntligen in på Alina systems för "installation av drivrutin till ljud" eller något likanade. Så nu kan jag äntilgen använda högtalarna som jag köpte för ett år sedan och som bara legat i en låda! Är sååååååååå nöjd och har lyssnat på spotify hela kvällen på hög volym medan jag skrivit på min text om Buddhismen.



Har dessutom fått två filmer som jag beställt från Cdon.com, äntligen har jag dem så att jag kan se dem när jag vill!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0