Snartsnartsnart...

Eftersom det inom en snar framtid kommer att ramla in en hel del pengar på mitt konto, så tänkte jag att det blir ett bra tillfälle att sätta igång att spara till en systemkamera. Jag har nämligen gått och drömt om en systemkamera hur länge som helst och denna verkar vara väldigt prisvärd. Det är en Canon EOS 500 D som man kan både fota och filma med.

Det är en Canon EOS 500 D som man kan både fota och filma med. Så här står det om den HÄR:

"Kompakt och stilfull digital SLR-kamera med 15,1 megapixlar. Inklusive EF-S 18-55 mm objektiv.
Med EOS 500D kan du fånga upp unika detaljer i dina foton samt ge dem en gedigen prägel. Den kombinerar exceptionell stillbildfotografering och videoupptag i full HD (1080p). En HDMI-anslutning ger dig möjlighet att visa film och stillbilder i HD-kvalitet på en HDTV.

Kameran är kompatibel till att ta 3,4 bilder i sekunden i serieupptag på upp till 170 stora JPEG-bilder (9 RAW-bilder.) 3,0” Clear View LCD-skärm med Live View Mode hjälper dig att fotografera från svåra vinklar. EOS 500D funkar tillsammans med Canons fulla styrka av EF/EF-S linser och EX-series Speedlites. Unika funktioner för fantastiska resultat."


Jag hittade en annons på den begagnad HÄR, men frågan är vad det är för fel på grejerna när annonsören säljer kamerahus, två objektiv och ett 8 GB:s minneskort till ungefär samma pris som bara kamerahuset kostar om man köper det nytt.

Hur som helst så är mitt mål att kunna ta med mig denna underbara skapelse hem på kommande julrea. Vi får se hur det går med det ;) Wish me good luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0