Återfunnen favorit

Ett av mina absoluta favvobarnprogram när jag var liten var Tom & Jerry som gick på lilla sportspegeln. Nu när jag skulle sätta mig ner för att skriva en text om min relation till Buddhismen så fick jag för mig att det fanns en barnfilm eller tecknad serie med Buddha som jag såg när jag var liten så jag sökte på "buddhism + tecknat" på you tube och vad kommer upp om inte Tom & Jerry!

Det finns otroligt många roliga Tom & Jerry avsnitt och här är det som kom upp i sökningen:



Två av mina favoriter:







Jag har fortfarande inte kommit på om det fanns någon tecknad film om Buddhismen, men så återfann jag ju Tom & Jerry istället! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0