Sveriges melodifestival-stoltheter

Hade den gamla vanliga pluggtorsdagen med Anna i eftermiddags. Fast det blev inte så mycket plugg. Mer utformning av våran spotify spellista. Och flummdans till manboy och andra låtar. Mer om flummdansen på Annas blogg, galenponnyunge.blogg.se.

Jag hittade i alla fall Bröderna Herreys orginalnummer med "Diggiloo diggiley" från melodifestivalen 1984. Fast det finns inte på spotify! Hur kan "diggiloo diggiley" INTE finnas på spotify? Den är ju en av Sveriges melodifestival-stoltheter! Och det är såå värt att se! Om jag hade levt och varit typ lika gammal som dem år 1984, så hade nog de varit min "våta dröm" istället för Manboy som Anna tror. (Se hennes blogg.)


Och en annan av Sveriges STORA stoltheter vad gäller melodifestivalen, enligt mig är "Dolche vita".Sedan den var på melodifestivalen 2004 har jag alltid gillat den. Den skulle *host* inte alls ha skämt ut oss om den gått vidare till eurovision! :O Fast jag gillar den ändå! MYCKET! 


Kommentarer
Postat av: Anna

HAhah (y)

Jo precis!

2010-03-19 @ 12:31:59
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Filippa

laa doolcee viitaa:D:D

2010-03-19 @ 13:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0