Att vara ledig när andra inte är det kan också vara dåligt...

I min skola har man aldrig något planerat på tisdagar på schemat eftersom lärarna ska kunna lägga in studiebesök och annat då så då brukar vi få en hemuppgift att jobba med istället. Så inofficiellt är vi då alltså lediga. Det dåliga med detta är att när vi väl har något inplanerat så blir man jätteirriterad eftersom man faktiskt hade planerat in något. Men vi har det ju egentligen helt underbart, även om det kan vara svårt att se det bra när det finns något dåligt...

Detta var något jag lärde mig idag. Jag hade nämligen planerat att åka hem till min kompis Anna imorgon och träffa henne och de sex valparna som hennes hundar fått. Men sedan så fick jag höra att vi ska se världens tråkigaste film och ha en föreläsning om något med Kenya istället.

Om det inte vore för att vår svenskalärare skrämde upp oss häromdagen med att 20 % frånvaro på en månad betyder indraget studiebidrag så skulle det inte vara några problem eftersom jag bara hade kunnat sjukanmäla mig. Men så är det när livet blir för soft och man plötsligt kommer tillbaka till verkligheten...


Jag och Anna brukar sitta i ett grupprum ibland efter skolan och jobba eftersom vi båda är lite mindre diciplinerade när vi jobbar hemma. Då brukar vi sätta upp den här skylten på dörren ... (Mer för att det är kul än för att vi inte vill bli störda... )


Kommentarer
Postat av: Anonym

:P

2010-03-12 @ 09:39:43
Postat av: Filippa

hahahah, Kenya?

Då var vi visst inte på samma föreläsning:D

2010-03-12 @ 09:46:13
Postat av: Therese

hej=)

Allt bra idag?

2010-03-12 @ 09:52:06
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0