Baaaaaara MIN!

Efter mycket diskuterande fram och tillbaka bestämde jag mig tillslut för att det fick bli en Canon EOS 1000D då 500D:n kostade nästan dubbelt så mycket och jag tyckte inte att det verkade som att man vann så mycket att det var värt pengarna. Så därför blev det en Canon EOS 1000D med objektiv 18-55 IS.

Det fanns både med och utan IS (bildstabilisator). Med kostade 4500 och utan 4000. Jag hade bestämt mig för att köra utan och köpa till ett bättre objektiv senare (vilket jag gör ändå men iaf) Men sen när vi var på Expert så frågade vi först en kille om de hade en utan kvar och då sa han ja och att han bara skulle ta en kund emellan. Sen när det blev vår tur så sa han att den inte alls fanns så då blev vi ju såklart lite irriterade men då så sa han att vi skulle få en med IS till samma pris som utan. Alltså tjänade jag 500 spänn på det! :D

Det blev också en kameraväska och ett UV-skydd. Vi trodde att vi hade ett minneskort över hemma så det köpte vi inte men sen så visade det sig att vi inte hade det eller så har det försvunnit. Just nu har jag lånat syrrans men det behöver hon när hon åker till England om en dryg vecka. Så minneskort ska jag åka ner och köpa på stan imorgon. :D

Det här med systemkamera är i princip helt nytt för mig och jag kan inte kameran alls än men så här blev i alla fall några av de första bilderna:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0